Home >> Sanatate >> 10 sfaturi de antrenament eficiente pentru incepatori

10 sfaturi de antrenament eficiente pentru incepatori

Obezitatea este o problema mondiala si nationala. Peste jumatate dintre romani au probleme cu greutatea excesiva. Mai exact, o treime din populația Romaniei este supraponderala (34%), iar aproape 20% dintre romani sunt obezi. In topul „greilor” conduc ardelenii si oltenii. Doar 44% dintre romani se pot lauda cu o greutate normala, iar 3% sunt subponderali, adica au o greutate sub cea normala.

Acesta este poate si motivul pentru care au aparut multe sali de fitness care incearca sa atraga romanii la miscare prin antrenori dedicati si preturi competitive. Multe dintre ele s-au extins la nivelul intregului oras, astfel incat azi sa gaseste usor o sala de fitness in Crangasi, Titan, Militari sau sala fitness Dristor,  Balta Alba etc. De fapt, in orice cartier din oras (si nu doar din Bucuresti) se gaseste cel putin o sala de fitness care mizeaza pe dorinta romanilor de a-si imbunatati viata.

Conditii exista deci, ramane doar dorinta de a face o schimbare in viata. Pentru cei care doresc sa aiba o viata mai sanatoasa si mai lunga si sunt la inceput, iata cateva sfaturi:

1. Fa miscare in fiecare zi. Chiar daca pare greu, este important sa se dezvolte un obicei in a face exercitii, a fi consecvent in scopul propus pentru a atinge rezultatele dorite. Cheia nu este ca aceste exercitii sa te copleseasca, ci urmaresc ca in fiecare zi sa existe 15-30 de minute de exercitii cardiovasculare, ca un punct de plecare pentru nivelul urmator.

2. Gaseste-ti un partener de miscare. In special daca nu mai esti in forma, este nevoie de cineva pentru suport moral, pentru incurajarea necesara atunci cand lucrurile par foarte grele si cei mai multi renunta.

3. Incearca o gama larga de exercitii. Chiar daca vrei sa-ti petreci jumatate de ora pe banda de alergat in incercarea de a pierde din greutate, s-ar putea sa nu reusesti de la bun inceput. Diversifica regimul de exercitii fizice  inclusiv prin exercitii de forta si de conditionare sau regimuri de yoga pentru a imbunatati nivelul de fitness.

4. Mentine un regim alimentar adecvat. Vrei sa arzi calorii si sa ai muschii lucrati, dar asta nu se va intampla daca nu mananci sanatos. Este necesar sa adopti un regim alimentar echilibrat, care sprijina regimul de exercitii si ofera suplimentele alimentare necesare intr-un mod cat mai sanatos.

5. Mentine-te in forma la domiciliu. Pentru cei care nu reusesc sa ajunga in fiecare zi la o sala de sport, este necesar sa fie creativi si sa lucreze la domiciliu acolo unde este posibil. Ia in considerare achizitia unui echipament sportiv ieftin cum ar fi ganterele si bara pentru tractiuni.

6. Investeste intr-o consola de jocuri. Daca sportul ti se pare plictisitor, incearca o consola de jocuri care dispune de diverse jocuri pentru fitness, care includ o serie de diverse exercitii si instructiuni, pe langa informatii vitale privind nutritia.

7. Stabileste-ti obiective motivationale. Acestea trebuie sa fie realiste si pe termen relativ scurt (doua-trei luni). Acestea se pot schimba in timp, mai ales dupa s-a atins obiectivul si se doreste mai mult.

8. Integreaza exercitiile in ritmul de viata. Exercitiile nu inseamna doar cardio de intensitate mare sau lucrul muschilor, ci implica si activitati zilnice cum ar fi mersul pe jos, care este la fel de eficient in arderea caloriilor.

9. Nu exagera. Cel putin la inceput, nu trece peste anumite limite doar pentru ca vrei sa slabesti. Incearca sa ajungi la nivelul maxim pentru acea zi, eventual lucrand mai multe exercitii pentru mai multe grupe de muschi pentru a fi capabil de exercitii si a doua zi.

10. Fa schimbari pe termen lung. Oricine poate scapa de greutate pentru un eveniment sau pentru o perioada scurta de timp. este mult mai greu sa se implementeze aceste modificari in stilului de viata pe termen lung. Prin adoptarea de miscare in fiecare zi, schimbarea obiceiurilor alimentare este posibila schimbarea stilului de viata pe termen lung cu efecte benefice pentru toata viata.

Booking.com

Check Also

Schimbarile climaterice vor creste numarul bolilor infectioase in Europa

O invazie vastă și rapidă a Europei prin aparitia unor boli infectioase va avea loc …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


three × two =

Booking.com