Home >> Transport >> 500 km/ora – trenul de mare viteza Maglev stabileste un nou record in Japonia

500 km/ora – trenul de mare viteza Maglev stabileste un nou record in Japonia

Desi pare desprins din povestile stiintifico-fantastice japoneze, noul tren de mare viteza Maglev stabileste un nou record de viteza in ultimul test inainte de lansare: 500 km/ora, mai repede decat orice tren in lume.

Contrar ideii generale, trenul are roti si ruleaza pe ele atunci cand merge cu viteza redusa, apoi se ridica deasupra liniei cand se ajunge la 150 km/ora.  Pe sina de test, trenul a ajuns la viteza de varf in doar 5 km, ceea ce ar fi trebuit sa genereze un anumit disconfort, dar cei de la bord nu au raportat o astfel de senzatie.

Trenurile maglev ofera posibilitatea de a calatori foarte rapid toate folosind mai putina energie decat trenurile convenționale, deoarece acestea permit trenului sa ruleze pe o perna de aer iar frecarea datorata rotilor pe sina de tren este eliminata la viteze mari.

Trenul Maglev utilizeaza atractia si respingerea magnetica si intre bobine electrice incorporate in sine si magneti superconductori incorporati in vagoane pentru a ridica trenul la aproximativ 10 centimetri deasupra liniei in timp ce rulează. Atingand viteza maximă de 500 km/ora, trenul este de aproape doua ori mai rapid decat cel mai rapid tren cu roti din lume, „Hayabusa” E5, trenul glont Shinkansen care ruleaza pe linia Tohoku. Pentru ca toate operatiunile trenului Maglev vor fi computerizate, trenul nu necesita conductori de tren. Ruland foarte usor si silentios, se asteapta ca aceste trenuri sa necesite costuri de intretinere mai mici decat trenurile clasice. Capacitatea unui astfel de tren este de 1000 calatori.

Trenul va merge rapid, dar proiectul de constructie se misca incet. Prima legatura dintre Tokyo si Nagoya se doreste a fi pusa in functiune in 2027, iar linia completa dintre Tokyo si Osaka ar putea fi completa in 2045, la un cost final de 90 miliarde dolari. Circa 90% din linia ce va fi construita intre Tokyo si Nagoya va rula pe sub pamant sau prin tuneluri prin zonele montane, astfel ca pasagerii nu se vor putea delecta cu peisajul ca in cazul unui tren clasic.

 

Booking.com

Check Also

BMW va lansa prima sa masina autonoma in 2021

CEO BMW, Harald Krueger, a anuntat la intalnirea actionarilor ca in 2021 va fi lansat …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


fifteen + 12 =

Booking.com