Home >> Tehnologie >> Cum ne va schimba viata „Internetul lucrurilor”

Cum ne va schimba viata „Internetul lucrurilor”

De ani de zile, futurologii si cercetatorii si-au imaginat un internet al lucrurilor, in care totul era conectat intre ele, de la masina la frigiderul din casa. Ceea ce parea o idee fantezista acum cativa zeci de ani, acum devine realitate, chiar mai repede decat am crede. Un raport care a chestionat peste 2500 de oameni, atat cercetatori cat si persoane fara pregatire stiintifica, a sumarizat modul in care vor arata lucrurile in 2025 si cum ne va influenta viata.

Ce reprezinta Internetul lucrurilor? Un mediu global, captivanta, invizibil, o retea construita prin proliferarea continua de senzori inteligenți, camere video, software, baze de date, precum si centre de date masive existente si accesibile online. In plus, comunicarea dintre oameni si lucruri se poate realiza in diverse moduri, atat prin senzori integrati, realitate augmentata/virtuala. Modelele de

1. Internetul lucrurilor va fi plin de lucruri conectate la internet

In 2025, oamenii vor avea senzori implantati in corp. Barajele si podurile vor trimite date de mentenanta catre ingineri. Dozatoarele vor notifica prin internet cand vor avea nevoie de reincarcare. Frigiderul va cumpara automat lapte cand acesta se va termina. Care va fi efectul asupra noastra? In teorie, ar trebui sa existe mai putina risipa prin reducerea proceselor si logisticii facute de om, acele achizitii cumparate la moment sau repararea unor lucruri in loc de prevenirea lor. Actiunea se va muta de la actiunea responsiva a lucrului catre proactivitate din partea lucrurilor.

2. Nu va mai exista intimitate

„Nivelul de proliferare de direcționare va creste si amplifica lupte sociale, economice si politice”, se spune in raport. Si cum s-ar putea altfel? Cu sisteme de supraveghere si cuantificarea actiunilor, va fi foarte greu sa nu fim sub supravegherea unor ochi electronici, fie ei ai guvernelor sau al companiilor care vor sa ne afle obiceiurile pentru a ne vinde produsele lor. Asta poate duce la situatii in care putini vor stii tot ce fac cei multi sau chiar la situatii in care nu ne vom mai identifica ca persoane, ne vom pierde identitatea pana la iesirea din „retea”. Pare scenariul unui film SF, dar gandindu-ne la cate informatii exista in acest moment despre fiecare pe internet, nu e de mirare ca in curand vom afla si se va cunoaste absolut totul despre fiecare dintre noi.

3. Nu vom misca lucrurile cu puterea mintii

Chiar daca s-au facut pasi mari in aceasta directie, va mai dura ceva pana cand vom deveni parte din retea. Pana atunci, vom folosi dispozitive ajutatoare gen Google Glass pentru filmari si informatii in timp real, Oculus VR pentru realitate virtuala si aproape fiecare produs va putea fi pornit prin gesturi, comenzi vocale etc.

4. Lucrurile in retea nu vor merge atat de bine pe cat ne dorim

Se estimeaza ca in 2050 vor fi peste 50 miliarde de lucruri conectate la internet. Asta inseamna un trafic extrem de mare pe internet, o complexitate enorma de informatii si cale deschisa catre erori in cascada. Vom trai intr-o lume in care multe lucruri nu vor functiona, si nimeni nu va sti cum sa le rezolve.

5. Nu toata lumea va fi conectata

Ca si acum, vor fi zone care nu vor fi incluse, din diverse motive, in general economice. Exista pericolul ca acestia sa inceapa sa fie discriminati tocmai pentru ca nu pot intra in aceasta retea. De asemenea, s-ar putea dovedi o zona de relaxare pentru cei care doresc sa iasa din retea.

 

Via Fastcoexist

Booking.com

Check Also

Ferme verticale in cladiri de birouri

Lipsa spatiului pe orizontala pentru culturi agricole ii face pe japonezi sa foloseasca fiecare loc …

One comment

  1. Coreenii, danezii și elvețienii au cele mai multe lucruri legate la internet, potrivit datelor furnizate de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD) și a motorului de căutare Shodan. Decalaj, frate, decalaj enorm

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


2 × two =

Booking.com