Home >> Tehnologie >> Despre biciclete

Despre biciclete

Puneti un om pe bicicleta si va deveni cea mai eficienta creatura de pe pamant. Nu exista alta fiinta care sa poata consuma atat de putina energie proprie pentru o distanta atat de mare. Daca un biciclist si un om care merge pe jos consuma aceeasi cantitate de energie, eficienta bicicletei inseamna ca biciclistul va merge de trei ori mai repede, iar la un ritm de mers normal pentru un om, acesta va consuma de peste sase ori energia metabolica peste nivelul de relaxare comparativ cu un biciclist.

Alergarea este de patru ori mai mare consumatoare de energie si nici macar cei mai buni atleti nu reusesc sa tina pasul cu un biciclist. Chiar daca timpii lor sunt extremi, se raporteaza la durate mici de timp avand viteza mare sau la durate mari dar cu un consum enorm de energie.

Cu cat mai multi biciclisti si oameni care merg pe jos, cu atat drumurile sunt mai sigure. Utilizarea bicicletei in Olanda a crescut cu 45% din 1977 pana in 1997 iar accidentele mortale pentru biciclisti au scazut cu aproape 40%. In Berlin, intre 1990 si 2007, utilizarea bicicletei a crescut cu 10% in timp ce accidentele grave pentru bicicisti au scazut cu 38%. Fenomenul isi are explicatia in vizibilitatea biciclistilor in cadrul oraselor. Acestia devin mai prezenti pe strada, se construiesc piste pentru ei iar unii soferi renunta la sofat pentru bicicleta.

Bicicletele au evoluat la randul lor, devenind adevarate dispozitive de transport. Au aparut si tipuri noi, specializate pentru diverse sporturi. Au in dotare diverse facilitati care sa le permita sa devina atractive pentru clienti. De exemplu, suspensia la biciclete este menita sa imbunatateasca confortul, manevrabilitatea si eficienta, dar ca orice facilitate suplimentara, vine cu neajunsul complexitatii, pretului si greutatii, ceea ce le-a facut ca o perioada sa nu mai fie prea populare. Au aparut din nou in forta odata cu noile biciclete mountain bike, care au suspensii pentru furca fata si spate pentru a face fata terenului accidentat.

Cadrul bicicletei a evoluat la randul sau, impulsionat de descoperirile din alte domenii. O bicicleta poate fi azi suficient de dura, usoara, durabila si suficient de rigida pentru a merge pe drumuri de munte cu viteza in timp ce se trece peste bolovani sau pentru a face cu ea un triplu flip pe spate in competitiile sportive. Cadrele de biciclete de azi folosesc metale, polimeri si materiale compozite care permit calatorilor sa mearga departe, rapid si pentru mult timp.

Nu e de mirare ca exista zeci de magazine de profil care ofera diverse tipuri de biciclete, atat offline cat si online pentru toate varstele (vezi oferta biciclete copii) si pentru toate gusturile. O bicicleta nu mai este azi doar un cadru cu roti, ci are diverse denumiri si functionalitati specifice care le fac sa fie apreciate de diverse segmente de piata. Bicicleta arata statutul persoanei, sunt gandite pentru a face placere si a impresiona (vezi de exemplu biciclete englezesti online) si au dat nastere la comunitati de bicicilisti care isi impartasesc impresiile despre modele si evident, despre destinatiile catre care i-au purtat bicicletele lor.

Check Also

Cercetatorii au descopere accidental o modalitate de a face bateriile sa reziste pentru totdeauna

Chiar daca mai sunt de facut multe teste pana cand aceste baterii isi vor dovedi …

One comment

  1. Sa mergi pe biciclete nu este doar cool, ci a devenit un mijloc de transport foarte eficient, mai ales in orasele aglomerate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *