Home >> Turism >> Ecoturismul

Ecoturismul

Turismul reprezinta pentru multe tari o industrie infloritoare care aduce foarte multi bani atat pentru proprietari cat si pentru bugetul tarii. Daca in Romania turismul inca nu isi arata intreg potentialul, in alte tari acesta este la rang de arta. O vizita in Grecia sau Turcia ne arata cum pot unele tari sa beneficieze de pe urma turismului. Nu mai departe de cativa kilometrii, Bulgaria ne intampina cu plaje bine puse la punct si servicii de calitate. Tarile din vest incearca sa beneficieze de orice facilitate pentru a castiga turisti. Nu e de mirare ca deja pentru anul 2014 au aparut oferte de early booking 2014 oferite de diverse agentii de turism. Deci, daca va ganditi la Grecia sau Bulgaria in anul care vine, incepeti cu early booking Grecia si early booking Bulgaria pentru a obtine cele mai bune oferte.

In ultimul timp se observa o crestere a ecoturismului in tarile cu potential turistic. Oamenii nu vor doar o cladire de beton, ei cauta ceva integrat in natura, ceva care sa ii apropie de destinatia locului si sa le arate zona asa cum este ea. Intoarcerea catre natura, catre resursele locale face ca multe pensiuni sa aiba de castigat si sa promoveze un stil de viata ecologic, in armonie cu natura.

Activatile care se pot desfasura in zona sunt de asemeni cat mai apropiate de specificul locului. Fie ca vorbim de activitati in zona turistica sau in interiorul caselor, acestea incearca sa puna in legatura traditiile si frumusetile locale cu turistul venit in zona, oferind experiente de neuitat. Vorbim de drumetii, trasee catre locatii de interes, vizite in zone speciale gen manastiri, muzee, parcuri naturale si rezervatii. Pentru a stimula turismul, se organizeaza concursuri cu diverse teme, se fac cursuri de olarit, de tras cu arcul, calarie, ciclism, caiac si multe alte activitati care nu necesita decat forta si indemanarea omului.

Satenii au inteles ca oferind resursele locale au de castigat de pe urma acestui trend si ofera deja servicii si produse locale. Nu de putine ori turistii revin in acele zone cautand o evadare din cotidianul actual, o cale de a vedea si alta fata a lucrurilor. Mai mult, ei cumpara produsele locale si le promoveaza catre alti turisti care la randul lor viziteaza zona. In Europa, 20-30% din calatori sunt constienti de nevoile si valorile turismului durabil care include si ecoturismul; 10-20% dintre turisti sunt interesati de opţiuni „verzi” iar 5-10% dintre turisti solicită vacante ecologice.

Ca definitie, ecoturismul este o formă de turism alternativ şi trebuie sa includă spre definire urmatoarele elemente:

– produsul are la bază natura si elementele sale;
– managementul ecologic in slujba unui impact minim asupra locului;
– contribuie la conservarea naturii si locurilor;
– contribuie la bunastarea comunitatilor locale;
– promoveaza educatie ecologica.

In ciuda faptului ca tara noastra detine un patrimoniul ecoturistic deosebit cu potential mare de valorificare, ecoturismul este inca un segment destul de ingust al pietei turistice, confruntat cu numeroase probleme cum ar fi: slaba cooperare la nivel local, promovarea modesta la nivel national si international, existenta unei oferte limitate, slab diversificate, slaba dezvoltare a infrastructurii specifice ecoturismului la nivelul ariilor protejate, migratia fortei de munca, nivelul redus de pregatire al celor angajati in domeniu etc. Romania este singura tară din Europa pe teritoriul careia sunt prezente 5 din cele 11 regiuni biogeografice europene (alpina, continentala, panonica, stepica si pontica). Ţara noastra are o diversitate biologică ridicata, exprimata atat la nivel de ecosisteme cat si la nivel de specii.

Ecosistemele naturale şi seminaturale reprezintă aproximativ 47% din suprafaţa ţării. Au fost identificate si caracterizate 783 tipuri de habitate (13 habitate de coasta, 143 habitate specifice zonelor umede, 196 habitate specifice pasunilor şi fanetelor, 206 habitate forestiere, 90 habitate specifice dunelor si zonelor stancoase şi 135 habitate specifice terenurilor agricole) în 261 de zone analizate la nivelul intregii tari.

Multumita diverselor organizatii din tara, site-urilor de profil si campaniilor derulate de Ministerul Turismului, Romania este promovata online si la TV prin actiuni care reusesc sa aduca turisti interesati de o natura putin alterata si un stil de viata care nu mai exista de mult in alte tari.

Urmariti mai jos cele trei documentare despre Romania, numite Wild Carpathia si difuzate pe Travel Channel:

Partea intai:

http://www.youtube.com/watch?v=C6vvrQf4AIM

Partea a doua:

http://www.youtube.com/watch?v=3J4Qn4Bhz8I

Partea a treia:

Booking.com

Check Also

De ce e bine sa mergem in vacanta?

Vacantele aduc beneficii nu doar celor care promoveaza cat si celor care isi aloca o …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


5 × 5 =

Booking.com