Home >> Editoriale >> Externalizarea proceselor de afaceri

Externalizarea proceselor de afaceri

Secolul 21 este pentru companii si oamenii de afaceri un secol al schimbarilor majore, atat in modul de afaceri cat si in mentalitate. Implicarea companiilor in viata comunitatilor, reducerea costurilor prin eliminarea proceselor redundante, prin inovatie si cercetare, le permit acestora sa reziste mai bine in mediul concurential actual.

Un trend intens mediatizat la inceputul secolului 21 este cel al exernalizarii proceselor de afaceri (BPO), principalul motiv fiind legat de de eficienta costurilor , ceea ce a permis un anumit nivel de flexibilitate la momentul respectiv. Externalizarea implica contractarea operatiunilor si a responsabilitatilor pentru procesele si serviciile respective catre un furnizor tert. Externalizarea implica uneori transferul de angajati si active de la o firma la alta, dar nu intotdeauna.

Externalizarea implica de cele mai multe ori joburi de administrare gen resurse umane, finante, contabilitate, relatii cu clientii, departamente tehnice de suport. Principalul avantaj al BPO este modul in care aceasta ajuta la cresterea flexibilitatii unei companii. Datorita progrese tehnologice si schimbarilor din ultima perioada, companiile care aleg sa externalizeze activitatea cauta tot mai mult flexibilitatea timpului si controlul direct al calitatii.

Exista diverse moduri prin care externalizarea proceselor poate fi facuta. Un model des folosit este plata pentru serviciile furnizate, ceea ce permite companiei sa fie flexibila prin transformarea activelor fixe in costuri. Un exemplu ar fi externalizarea activitatii de IT pentru suportul tehnic al echipamentelor si relatiile cu clientii, sau servicii gen calcul salarii, finante, contabilitate, angajarea personalului, document management, administrare personal, administare echipamente etc. (click aici pentru mai multe detalii). Externalizarea poate oferi unei firme o mai mare flexibilitate in gestionarea resurselor sale si poate reduce timpul de raspuns la schimbarile majore de mediu. Compania poate astfel sa se concentreze pe competentele sale de baza, fara a fi afectata de restrictii birocratice.

Mai mult, externalizarea creste flexibilitatea de organizare prin cresterea reactiei la miscarile competitiei. Angajatii cheie sunt eliberati de sarcini administrative pot fi alocati catre dezvoltarea afacerilor de baza ale firmei. Flexibilitatea de organizare este marita si prin cresterea vitezei proceselor de afaceri prin folosirea resurselor puse la dispozitie de furnizorul tert, ceea ce duce la o reactie mai rapida la solicitarile existente.

Nu in ultimul rand, externalizarea este vazuta ca o etapa in ciclul de viata al unei firme. O companie isi poate mentine obiectivele de crestere evitand in acelasi timp blocajele de afaceri. Externalizarea permite firmelor sa isi pastreze viteza de antreprenoriat si agilitatea, pe care le-ar sacrifica altfel in scopul de a deveni cat mai eficient pe masura ce se extind.

Evident, exista si riscuri. Pot aparea probleme cu securitatea datelor, subestimarea costurilor de functionare, atitudinea angajatilor, calitatea serviciilor oferite de tert cares-ar putea sa nu fie la standardele companiei care externalizeaza, toate acestea pot duce la esec. Este deci necesar ca in procesul de externalizare sa fie luati in calcul cat mai multi factori, iar solutia cea mai buna este angajarea unui consultant profesionist, care va identifica pasii ce trebuie urmati si va indica care sunt procesele de afaceri care pot fi externalizate.

Check Also

Copilul tau este dependet de tehnologie?

Folosirea tehnologiei actuale de catre copii starneste dezbateri aprinse online si offline. Daca tehnologia este …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *