Home >> Social >> In cautarea locului de munca potrivit

In cautarea locului de munca potrivit

Pentru cei aflati in cautarea unui loc de munca care sa se potriveasca atat dorintelor lor cat si aptitudinilor profesionale, iata cateva sfaturi pentru a gasi un loc de munca intr-o companie care sa va aprecieze.

Primul sfat se leaga de calitatea CV pe care il prezentati, atat la nivel de continut cat si la modul in care este prezentat. Folosirea unor fonturi corespunzatoare, limbajul folosit, modul in care este structurat CV va avea impact asupra celui care il citeste, daca este facut cum trebuie. Un trend actual este de a folosi infografice care indica parcursul profesional, de a spune povestea omului, nu doar de a prezenta niste cifre si informatii. Site-urile de profil gen Hipo va permit crearea de CV online care pot fi trimise si folosite in cadrul unui interviu, ca o pagina personala.

Cand scrieti un CV, nu vreti sa folositi un limbaj care sa sune la fel ca ceilalati. Asta inseamna renuntarea la termeni foarte folositi (ex: motivat, inovator, dinamic) si fraze standard (ex: orientat catre detalii, aptitudini exceptionale de comunicare, lucru in echipa etc). De asemenea, termeni de genul „referinte la cerere” sunt pierdere de timp si spatiu si nu trebuie sa apara in CV.

In cautarea unor locuri de munca in strainatate sau in tara, cautati atat pe site-urile conventionale dar si pe site-uri de nisa. Mai exact, daca sunteti in cautarea unor locuri de munca intr-o anumita parte a tarii atunci incercati sa gasiti informatii despre locuri de munca in Timisoara pe diverse site-uri care ofera informatii si noutati despre Timisoara, despre firmele de acolo sau pe forumuri unde se discuta diverse subiecte legate de acest oras.

La fel, daca vreti un job de expert contabil, este indicat sa incepeti cu site-urile de stiri pentru a vedea ultimele noutati in domeniu, ce firme au aparut, ce noutati exista si apoi sa faceti o cautare pe site-urile generaliste, unde veti putea filtra cautarea bazandu-va pe ceea ce vreti sa gasiti. Informatia colectata dupa aceste site-uri specializate va ajuta atat la aflarea companiilor care recruteaza cat si la interviu, prin informatiile de care veti dispune referitor la firma respectiva.

Mai mult, cautarea dupa companie va permite aflarea unor informatii despre cat de pozitiv este mediul de lucru acolo. Nu doriti sa ajungeti intr-o companie unde, desi salariul este bun, mediul de lucru este toxic, lumea este nefericita si toti vor sa plece, mai ales daca veniti dintr-o companie cu aceleasi probleme.

Modul in care sunt prezentate actiunile profesionale trecute are cel mai mare impact asupra unui interviu. Mai exact, modul in care ne vindem aptitudinile profesionale, in care prezentam ceea ce am facut. Actiunea nu inseamna exagerarea trecutului ci prezentarea cu precadere a actiunile pozitive in loc de diplomele obtinute, pentru ca un loc de munca nu inseamna doar abilitati profesionale cat si experienta trecuta, modul in care v-ati descurcat in situatii pe care este posibil sa le intalniti din nou in noua firma.

Tinuta la interviu si postura pe care o luati in fata celui care recruteaza influenteaza de asemenea sansele la obtinerea locului de munca. Tinuta prin imbracamintea pe care o veti purta la interviu care trebuie sa arate interes pentru acel interviu si nu o vizita ocazionala prin zona. Postura, prin modul in care stati in fata persoanei respective si pe care o veti folosi in a va exprima, de multe ori involuntar, ideile si sentimentele. Multi recrutatori sunt buni cititori ai limbajului corporal, deci este bine sa studiati putin acest aspect inainte de interviu. Cum stati pe scaun, cum va comportati, cum dati mana sunt moduri in care un profesionist va poate „citi” mai bine decat ar face-o dintr-un CV sau ascultandu-va.

Booking.com

Check Also

De ce cumparam mancare pe care nu o folosim niciodata?

Este un fapt binecunoscut ca oamenii cumpara si depoziteaza mult mai multa mancare decat au …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Booking.com