Home >> Social >> Istoria Black Friday

Istoria Black Friday

In cautarea celor mai bune oferte, multi cumparatori asteapta perioada de reduceri sperand sa gaseasca produse cat mai ieftine. Ziua de 28 Noiembrie este numita azi Black Friday (Vinerea neagra) si este una din principalele zile cand se fac vanzari cu mult peste vanzarile curente. Interesant este faptul ca inainte ca aceasta sa fie folosita pentru a reprezenta ceva pozitiv, a reprezentat cu totul altceva.

De fapt, termenul de Black (negru) a fost folosit pentru a defini mai multe perioade din istoria omenirii si in general perioade negative. Este cazul si acestei zile, „Black Friday” era folosit pentru a desemna caderea pietei de valori in 1800. In SUA, pentru prima data termenul a fost folosit pe 24 septembrie 1869, cand doi speculatorii, Jay Gould si James Fisk, au incercat sa preia controlul asupra pietei de aur de pe bursa din New York . Guvernul american a intervenit pentru a corecta distorsiunea prin inundarea pietei cu aur, iar preturile au scazut si multi investitori au pierdut averi considerabile.

Desi nu exista o acceptare generala a explicatiei, termenul de „Black Friday” cu referinta la cumparaturi a fost inventat in anii 1960 pentru a marca inceputul sezonului de cumparaturi pentru Craciun. „Black” se referea la perioada in care magazinele tineau registre contabile scrise de mana, iar contabilii treceau pierderile cu rosu iar cu cerneala neagra, profitul.

O alta explicatie asupra termenului se refera la un raport al politie din Philadelphia din 1966, in care ofiterii de politie se refereau la prima zi dupa Ziua Recunostintei ca Black Friday din cauza problemelor de trafic si numarului mare de pietoni care mergeau in zona de cumparaturi a orasului. Pentru politie, soferii de autobuze, taximetristi si altii care foloseau strazile ziua era „neagra”.

Pe masura ce vanzatorii au realizat ca pot aduce multi cumparatori in magazine daca au preturi reduse, Black Friday a devenit ziua de cumparaturi, chiar mai profitabila decat ziua de cumparaturi inainte de Craciun. Multi vanzatori isi pregatesc campaniile cu multe luni inainte si trimit notificari catre clienti pentru a-i instiinta ca vor avea reduceri.

Internetul a accelerat toata aceasta afacere si azi parintii cumpara online de pe Shop, fara a fi nevoiti sa paraseasca biroul sau casa pentru a sta la coada de dimineata devreme pentru a cumpara diverse produse aflate la promotie. Si cum reducerile se aplica la o varietate mare de produse, de la televizoare la patuturi de bebelusi ieftine, periute de dinti pana la masini, jucarii online pentru cei mici pana la calculatoare si telefoane, este de inteles de ce aceasta zi tinde sa eclipseze orice alta vanzare din aceasta perioada.

Booking.com

Check Also

De ce cumparam mancare pe care nu o folosim niciodata?

Este un fapt binecunoscut ca oamenii cumpara si depoziteaza mult mai multa mancare decat au …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


4 × three =

Booking.com