Home >> Sanatate >> La plimbare cu bicicleta

La plimbare cu bicicleta

Primavara isi intra in drepturi si este cazul sa incepem sa ne pregatim pentru plimbarea cu bicicleta. Nu e vorba dor de pregatirea fizica necesara, cat si de pregatirea bicicletei pentru drum. Asigurati-va ca totul este in regula cu cadrul bicicletei, ghidonul, saua si pedalele. Daca este necesar, cumparati noi placute de frana de la un magazin de biciclete. Tot acolo veti gasi si alte roti de bicicleta in caz ca este nevoie sa le schimbati, cabluri de frana si alte accesorii pentru bicicleta si pentru dumneavoastra.

Incepeti apoi prin a merge o saptamana pe o distanta comfortabila. Odata ce ati ajuns la capacitatea fizica necesara care sa va permita sa pedalati fara dureri musculare sau oboseala, incepeti prin a face plimbari mai multi odata sau de doua ori pe saptamana prin cresterea distantei dar nu mai mult de 10% din distanta initiala. Nu strica nici o vizita la doctor pentru verificare starii fizice, mai ales pentru persoanele care au probleme cu greutatea.

Pe masura ce avansati, asigurati-va ca va recuperati dupa drumuri lungi, acestea vor ajuta la curatarea rezidurilor din muschi. Pentru o plimbare de recuperare, se recomanda 30-45 de minute cu rezistenta scazuta la 90-100 RPM la aproximativ 50 – 70% din pragul maxim.

Odata ce ati ajuns la un stadiu in care va simtiti confortabil, adaugati unul sau mai multe drumuri lungi pe saptamana. Nu exagerati si acordati corpului momentul de odihna pentru a se recupera. Acum puteti estima daca sunteti capabil pentru drumuri mai lungi prin faptul ca va veti simti confortabil pedaland pe doua treimi din durata finala a traseului.  O alta sugestie ar fi sa folositi bicicleta indoor, care va permite sa reveniti sau sa cresteti capacitatea de pedalare. Este putin diferit de mersul in aer liber, dar este suficient de apropiat astfel incat sa obtineti beneficiile dorite.

Pentru cresterea puterii muschilor, puteti completa cu exercitii la sala, plimbari si alergare, care va pun in miscare toate grupele musculare necesare pentru mersul cu bicicleta. Puneti accent pe intarirea muschilor picioarelor, abdomenului si spatelui, care se vor resimti dupa calatoriile lungi. Pentru a verifica cat de multa energie consumati si in ce stadiu sunteti, folositi biciclete statice care permit monitorizarea distantei, caloriilor consumate, pulsului si timpului petrecut pe bicicleta.

Check Also

Taxa pe bauturile dulci este benefica pentru sanatatea oamenilor

Desi suntem obisnuiti sa ne gandim la taxe ca ceva neplacut, iata ca exista unele …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *