Home >> Transport >> Mijloace de transport in comun doar pentru femei

Mijloace de transport in comun doar pentru femei

Aparute din diverse motive, mijloacele de transport in comun doar pentru femei pot fi regasite in diverse zone ale lumii.

Tokyo, Japonia

Japonia a pus in functiune primele vagoane doar pentru femei in 1912, desi ele au fost folosite doar sporadic si izolat. In Tokyo s-a dat in folosinta un astfel de sistem in 2005 si este foarte popular, modelul fiind preluat de alte orase si natiuni preocupate de acest subiect. Vagoanele respective sunt viu colorate (in roz, desigur 🙂 ) pentru a evita confuziile pentru cei cu probleme vizuale, sunt afisate multe semnale distinctive pe tren iar politia este prezenta mereu.

[nextpage title=” Rio de Janeiro , Brazilia”]

Primul vagon special pentru femei a aparut in Brazilia in Sao Paolo in Octombrie 1995, dar sistemul fost intrerupt in 1997 din cauza plangerilor formulate de cuplurile casatorite. In plus, Articolul 5 din Constitutia Braziliei garanteaza egalitatea intre cetateni. Chiar si cu aceste impedimente, cei din Rio de Janeiro au introdus acest sistem in Aprilie 2006.

Regula spune ca atunci cand exista garnituri de metrou care au cel putin sase vagoane in componenta, unul dintre ele trebuie sa fie doar pentru femei. De retinut ca aceasta politica se aplica doar in cursul zilelor lucratoare la orele de varf de dimineata si dupa amiaza (intre 6 si 9 AM si 5-8 PM). Pentru a preveni situatiile nedorite, exista politisti in aceste vagoane iar in statie exista semne care indica ca acel vagon este doar pentru femei.

[nextpage title=”Guadalajara, Mexic”]

In Guadalajara, Mexico sistemul a fost inaugurat in Matie 2010. Sistemul nu este o noutate pentru Mexic unde metroul din Mexico City si compania de taxi Pink Taxi au deja o lunga traditie in transportul rezervat pentru sexul frumos. Evident, peste tot primeaza culoarea roz, data special pentru a se diferentia fata de celelalte vagoane.

[nextpage title=”Cairo, Egipt”]

Desi exista vagoane rezervate doar pentru femei, regula este des incalcata si aplicarea ei este redusa, toate acestea avand mai mult sau mai putin legatura cu instabilitatea politica din acea zona. Pentru prevenirea acestor situatii, exista afise puse in zona respectiva, dar impactul este neglijabil.

[nextpage title=”Delhi, India”]

Trenurile de navetisti din India sunt recunoscute pentru ca sunt supraaglomerate si ca au o reputatie deloc placuta pentru femeile care calatoresc cu acest mijloc de transport. Guvernul a incercat sa reglementeze aceasta situatie declarand ca primul vagon din fiecare metru trebuie sa fie „Kaival Mahila” (doar pentru femei).

Pastel pink overhead signs and stickers on station platform floors guide women to the entry points and interloping men are vigorously shamed and jeered at by the women riders until they skulk away. You can’t really blame the men for trying to infiltrate the women-only cars. “It’s fun,” reports one young female commuter, “and it smells better.”

Ca si in cazul celorlalte tari, rozul este culoarea predominanta pentru semnele si posterele afisate pe platforma de metrou si pe primul vagon. In plus, barbatii care incearca sa intre in acest vagon sunt facuti de rusine si femeile isi bat joc de el pana cand acesta pleaca. „Este amuzant” , spune o calatoare, „si miroase mai bine”.

[nextpage title=”Kuala Lumpur, Malaezia”]

Acelasi sistem este aplicat si in capitala Malaeziei, Kuala Lumpur, unde semnele de culoare roz indica clar pentru barbati ca acel vagon este dedicat exclusiv femeilor.

 

[nextpage title=”Teheran, Iran”]

Cele patru magistrale ale metroului iranian transporta zilnic peste 2 milioane de pasageri si poate fi foarte aglomerat la orele de varf. Ca o masura de respect pentru femei,cateva din vagoanele garniturilor de metrou sunt rezervate pentru ele.

Regula nu este obligatorie: femeile pot calatori si in alte vagoane si daca vagoanele celelalte sunt pline, barbatii trec de multe ori in sectiunea dedicata femeilor, fara a exista insa probleme si situatii neplacute.

Booking.com

Check Also

Tarile in care nu se vor mai putea cumpara vehicule non-electrice dupa 2040

Vehiculele electrice (VE) devin mai ieftine și mai eficiente si incep sa înlocuiasca autovehiculele pe …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Booking.com