Home >> Arhitectura >> Parcuri la inaltime

Parcuri la inaltime

In orasele unde autostrazile si constructiile cu zeci de etaje au ocupat aproape fiecare metru patrat, este greu de gasit o zona cu parcuri luxuriante, piste de biciclisti si alei pietonale. De aceea, in multe orase sustinatorii spatiului verde incep sa se uite in sus catre spatiul de pe cladiri sau solicita reclamarea si realibitarea infrastructurilor abandonate. Astfel de parcuri au fost si vor fi create in intreaga lume pentru a oferi oamenilor locatii de promenada si relaxare sau pentru a imbina utilul cu placutul.

[nextpage title=”The High Line, New York ”]

O cale ferata care a fost scoasă din functiune in 1980  este acum una din cele mai populare atractii din New York, dupa transformarea sa intr-un parc la inaltime. High Line este o sectiune de peste 1.5 km din fostul traseu New York Central Railroad, mai exact zona West Side, din partea de vest inferioară a Manhattan-ului. Parcul ofera o imagine asupra orasului si raului Hudson iar de-a lungul sau s-au pus plante, banci si s-au creat alei. In plus, odata cu constructia parcului s-a revitalizat zona permitand dezvoltarea cartierelor alaturate.

[nextpage title=”Parcurile Namba, Osaka”]

Opt niveluri de parcuri inclinate pline de copaci, stanci, bolovani, peluze, cursuri de apa, cascade și terase in aer liber definesc parcurile Namba din Osaka. Parcurile sunt construite langa un turn de 30 de etaje si ofera spatiul verde si zone de recreere intr-un oras in care existenta unui spatiu liber este aproape imposibila. Spatiile sculptate creeaza „canioane” artificiale de lumina pana la nivelul de jos al clădirii. Zona imbina utilul cu placutul astfel incat peste tot exista spatii de cumparaturi si recreere.

[nextpage title=”Promenade Plantee, Paris ”]

Este parcul care a precedat toate parcurile create la inaltime de azi, fiind creat inaintea High Line din New York cu aproape 20 de ani mai devreme. A fost construit de-a lungul Viaduct des Arts din Paris, anterior fiind folosit pentru o cale ferata din 1859 pana in 1969. Arcadele de sub viaduct au fost convertite in galerii de arta si magazine pentru artizanii locali.

[nextpage title=”QueensWay Park, New York”]

Parcul va transforma calea ferata abandonata de mai  mult de 50 ani si aflata intr-o zona verde. Proiectul va crea de asemeni si acces catre parcul forestier pentru pietoni si biciclisti care vor putea evita astfel traficul puternic de pe bulevard. Anuntul este sustinut prin mai multe etape de colectare de fonduri – punerea terenurilor la dispozitia oamenilor, studii de fezabilitate cerute de organizatiile de mediu. Parcul a primit deja fonduri de 467.000 dolari USD de la autoritatea pentru parcuri din SUA precum si din partea autoritatilor care se ocupa cu recreerea si conservarea zonelor.

[nextpage title=”Parcul Telok Blangah Hill, Singapore ”]

Parcul Telok Blangah Hill din Singapore este un peisaj de vis pentru iubitorii de natura. O structura care pare ca pluteste duce calatorii deasupra copacilor pentru a le da o imagine unica, cu efecte minime asupra peisajului inconjurator. Locatia permite o vizualizare de 360 grade a orasului.

[nextpage title=”Bloomingdale Trail, Chicago”]

Ca si in cazul High Line, parcul Bloomingdale Trail va fi construit peste o cale ferata dezafectata. Parcul se va intinde pe mai mult de 3 km in lungime, dublu fata de cel din New York. Va fi de asemeni mai lat, astfel incat sa includa piste pentru biciclete; in plus, va actiona ca o punte de legatura intre parcurile din Chicago. Parcul trece prin patru cartiere diferite care in acest moment au niveluri diferite de dezvoltare, inclusiv prin zona rau famata Humboldt Park.

Participarea comunitatii este evidentiata in fiecare etapa a procesului de planificare, cu implicare în proiectele existente cum ar fi arta murala.Parcul va fi punctul culminant dupa aproape un deceniu de eforturi de revitalizare a comunitatii locale. Finalizarea a parcului este programata pentru anul 2014.

[nextpage title=”Reading Viaduct Park, Philadelphia”]

Primaria orasului Philadelphia a solicitat un studiu de design pentru ceea ce ar putea fi prima faza din parcul care s-ar putea ridica pe o parte dintr-un viaduct folosit anterior pentru o cale ferata. Chiar daca lungimea parcului este relativ mica, de circa 400 m lungime, proiectul include plantarea de copaci, zone de relaxare si leagane.

[nextpage title=”Train Track Park, Ierusalim”]

Revitalizarea unei linii ferate intre cartiere care altfel ar fi deconectate, va permite arhitectilor sa creeze o legatura necesara sub forma unor parcuri care vor fi construite de-a lungul orasului. In acest moment toate aceste cartiere nu au acces la niciun parc. Calea ferata si traseul va fi pastrat ca un element major de design, precum si alte semne de circulatie de la vechea cale ferata. Evident, totul va fi refacut pentru a permite pietonilor sa foloseasca si sa circule in aceasta zona.

[nextpage title=”Parcul de pe acoperis, Copenhaga”]

Creat ca o zona de relaxare pentru locatarii din zona de catre firma de arhitectura care a desenat si blocul, gradina verde (nefiind de fapt un parc in adevaratul sens al cuvantului) dispune si de mici echipamente de joaca pentru copii si o podea de lemn pentru cei care doresc sa se relaxeze.

[nextpage title=”Parcul de pe Insula Guvernatorului, New York”]

Tot in New York va lua nastere si un parc creat din materiale reciclate care vor fi depozitate pe Insula Guvernatorului. Cu o contributie substantiala de 15 milioane dolari din partea presedintelui Google si a sotiei sale, parcul care va fi gata in 2015 se va ridica la 25-80 de metri deasupra nivelului marii, pentru a oferi vizitatorilor panorame cu Statuia Libertatii, portul din New York port si Lower Manhattan.

Booking.com

Check Also

Cea mai inalta cladire din lemn din lume va fi construita in British Columbia

Firma de arhitectura Acton Ostry Arhitects anunta un proiect care va duce la construirea celei …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Booking.com