Home >> Tehnologie >> Prepaid sau postpaid?

Prepaid sau postpaid?

Telefonul mobil este parte din viata adultilor de ani de zile si pe masura ce copiii lor cresc, isi doresc sa ofere o parte din aceasta tehnologie si copiilor, pastrand totusi controlul asupra utilizarii si costurilor. Pentru a raspunde acestei solicitari au aparut cartelele preplatite cu ajutorul carora creditul este reincarcat doar atunci cand se doreste, eliminand astfel necesitatea unei plati periodice. Optiunea este cu atat mai apreciata de parinti cu cat acestia pot reincarca creditul cartelei folosind abonamentul lor, avand un control total asupra cheltuielilor.

Sistemul preplatit este dorit si de utilizatorii ocazionali, de exemplu in concediu intr-o alta tara, de studenti, care nu doresc sa aiba un contract cu un operator de telefonie mobila, precum si de utilizatorii care doresc sa incerce serviciul respectiv inainte de a deveni utilizatori permanenti.

Operatorii de pe piata romaneasca au adus aceste optiuni chiar din primul an de cand s-au lansat in Romania. Serviciile de reincarcare Orange (fostul Dialog) precum si cele de reincarcare Vodafone (fostul Connex) au oferit tinerilor sansa de a beneficia de telefonia mobila si facilitatile oferite de aceasta. Odata cu trecerea timpului si aparitia altor competitori pe piata, cartelele preplatite de telefonie mobila ofera acum mii de minute si SMS pentru utilizatori. Chiar daca pretul este in general ceva mai mare decat la abonamente, numarul de utilizatori de cartele preplatite este cu mult mai mare decat al celor care au abonamente.

Competitia dintre companii este foarte mare, fiecare dintre ei dorind o portie cat mai mare de piata. In februarie 2014, in Romania erau 25.8 milioane simuri active (rata de penetrare de 120.7%), ceea ce indica ca unii oameni au cate doua telefoane mobile, nu neaparat la acelasi operator si nu neaparat ambele prepaid sau postpaid. Dintre acestia, 59.8% reprezinta cartele preplatite, in crestere cu 0.2% fata de aceeasi perioada din 2013 dar mai putin cu 0.3% decat in 2011. Valoarea medie castigata de operatori la nivel de client a scazut si ea de la 8 euro in 2009 la 6 euro in 2013; in schimb, a crescut media numarului de minute incluse in oferta, de la 140 in 2009 la 216 in 2013. Veniturile tuturor operatorilor insumate in 2013 au fost de 1504 milioane Euro, in scadere abrupta fata de 2384 milioane euro in 2009.

Vedem deci ca exista un trend ascendent pentru 2014 in privinta cartelelor preplatite, in crestere la nivel global cu 19% in perioada 2011-2013, iar estimarile fiind ca acestea vor domina piata telefoniei mobile in acest an cu perspectiva ca pana in 2015 sa se ajunga la 50% utilizatori la nivel global. Odata cu aparitia telefoanelor inteligente, utilizatorii nu mai folosesc aparatele doar pentru a suna si a fi sunati, ci sunt implicati in viata sociala, in discutii, transfera informatii etc., facilitati ce implica existenta unui serviciu de date.

Numarul mare de minute oferite pe fiecare cartela indica faptul ca apelurile de voce nu mai sunt suficiente si ca au un cost suficient de mic astfel incat sa fie oferite in numar mare. In plus, odata cu aparitia tehnologiilor Voice over IP oferite de aplicatii gen Skype, Yahoo Messenger, Viber etc, s-a schimbat centrul de greutate al afacerilor de la apelurile de voce catre transmisia de date. Odata cu aparitia comerciala a tehnologiei 4G, scaderea tarifelor si existenta a mii de aplicatii ce se pot instala pe telefoanele mobile, inclusiv de plata si reincarcare, se preconizeaza o crestere si mai mare a traficului de date dar si o lupta mai mare intre competitori pentru atragerea utilizatorilor.

Articol prezentat de Re-incarcare.ro

Booking.com

Check Also

Cercetatorii au descopere accidental o modalitate de a face bateriile sa reziste pentru totdeauna

Chiar daca mai sunt de facut multe teste pana cand aceste baterii isi vor dovedi …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


fourteen + 9 =

Booking.com