Home >> Transport >> Renault Nissan au vandut cele mai multe masini electrice in primele sase luni din 2013

Renault Nissan au vandut cele mai multe masini electrice in primele sase luni din 2013

Masinile electrice incep sa castige teren pe piata europeana, chiar daca valorile sunt inca mici sau aproape inexistente in unele tari din Europa.

Cea mai mare cota de piata pentru masinile electrice este in Norvegia, unde masinile electrice au 3% din piata masinilor vandute.  Asta inseamna 3088 de masini vandute, cea mai mare valoare din Europa.

Tara cu cele mai multe vanzari de masini electrice este Franta (ne referim la masini produse si vandute, nu neaparat in Franta), cu 4777 de vehicule electrice vandute in prima jumatate a anului curent, dar raportat la piata auto, inseamna doar 0.5%. Valoarea include procentul de 0.2% masini vandute in Germania si sub 0.1% procent de masini vandute in restul tarilor europene. Valorile sunt insa relativ exacte, pentru ca in unele tari Chevrolet Volt si Opel Ampera sunt considerate fie masini hibrid fie masini electrice in diferite tari.

Modelul cel mai de succes al aliantei este Nissan Leaf, cu 2477 masini vandute in Norvegia (80% din piata) si Renault Zoe, care a vandut 3592 masinin in Franta (75% din piata). Asta desi pentru modelul francez se asteptau vanzari mai mari, in conditiile in care Renault este lider pe piata de masini vandute in Franta iar Renault Zoe este masina perfecta pentru aceasta piata, dovada fiind Renault Clio care s-a vandut de 12 ori mai mult. O posibila explicatie ar fi faptul ca pretul masinii Renault include si o chirie lunara pentru baterie.

Subventiile pentru modelele electrice sunt relativ apropiate in tarile in care se vand aceste masini. In Franta aceasta subventie este de 7000 euro, in Anglia de 5000 lire. In marea majoritate a tarilor exista scutiri sau reduceri de taxe pentru aceste masini, ceea ce poate scadea pretul cu valori diferite. Totusi, s-a dovedit ca motivul pentru care nu sunt cumparate aceste masini tine mai degraba de problemele de utilizare in viata de zi cu zi. Vanzarile sunt influentate peste asteptari de factori precum geografia urbana, existenta statiilor de incarcare si avantaje precum parcare gratuita in oras, dreptul de a folosi banda de autobuz si exceptarea de la taxele de intrare in oras aplicate in orase precum Oslo sau Londra .

In Romania la inceputul anului 2013 erau inregistrate doar 44 masini electrice din care mare parte sunt Renault Z.E. Lipsa statiilor de alimentare isi spune din greu cuvantul, iar subventia de 3700 de euro acordata nu pare sa ajute prea mult. Solutia ar fi statiile de alimentare rapida unde o masina electrica se poate incarca in minimum 30 de minute si maximum o ora si jumatate. O statie de alimentare rapida costa 4.000 de euro, iar una cu trei prize ajunge la 25.000 de euro.

Comisia Europeana (CE) anunta la final de ianuarie 2013 un pachet de masuri pentru crearea de statii de combustibili alternativi in intreaga Europa si propunea ca fiecare stat sa fie obligat ca pana in 2020 sa creeze un numar minim de statii de incarcare pentru masini electrice. Pentru Romania propunerea este sa se ajunga la 10.000.

Booking.com

Check Also

Singapore va avea taxiuri electrice fara sofer pana la sfarsitul acestui an

Singapore este una din cele mai tehnologizate tari din lume, iar acum autoritatea de transport …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


three + 9 =

Booking.com