Home >> Sanatate >> Studiu: ne ingrasam pentru ca nu realizam ce inseamna a fi gras

Studiu: ne ingrasam pentru ca nu realizam ce inseamna a fi gras

Oamenii ar putea scapa mult mai usor de problema kilogramelor in plus daca ar intelege cu adevarat consecintele pe termen lung ale mancatului in exces.

Fiecare om pofteste la cate un aliment, dar unii dintre noi rezista mai bine la aceste tentatii sau minimizeaza tentatia astfel incat nu devine o povara. Care este cea mai buna strategie de a tine in frau aceste pofte?

Un nou studiu a fost facut pe un lot de 25 de subiecti care au fost pusi sub aparatul RMN de unde au privit poze cu pizza si cartofi prajiti.

Subiectii testului au fost rugati sa foloseasca diverse tehnici cand vor vede mancarea astfel incat sa nu fie tentati. Unii au incercat sa se gandeasca la altceva decat mancarea prezentata. Altii au acceptat mancarea, dar refuzand mental sa o manance. O alta strategie a implicat concentrarea asupra mancarii si recompensarea imediata, in timp ce o alta strategie numita „mai tarziu” -a concentrat asupra efectelor negative ale acestor mancaruri asupra sanatatii.

Solicitati apoi sa raspunda la pofta de a manca dupa fiecare tehnica folosita, tehnica „mai tarziu” pare ca a functionat cel mai bine, iar rezultatele au fost confirmate si de aparatul RMN. Cei care s-au gandit la efectele negative pe termen lung, au avut o activitate mai crescuta in zone ale creierului asociate cu inhibarea si auto-reglementarea.

Cercetatorii spun ca desi acest tip de strategie este folosit in alte cazuri precum dependenta de alcool, droguri etc, el nu este folosit ca stimulent pentru cei care vor sa slabeasca sau sa nu se ingrase, asta probabil si pentru ca a fi gras nu este considerat la fel de nociv ca fiind alcoolic sau avand probleme cu drogurile.

Via Fastcoexist

Booking.com

Check Also

Taxa pe bauturile dulci este benefica pentru sanatatea oamenilor

Desi suntem obisnuiti sa ne gandim la taxe ca ceva neplacut, iata ca exista unele …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Booking.com