Home >> Editoriale >> Tesla Model S – povestea masinii care va schimba lumea

Tesla Model S – povestea masinii care va schimba lumea

Nu a fost nici prima masina electrica, nici macar primul model construit in fabrica Tesla. Si poate asta a fost bine, experienta trecutului si-a pus amprenta pe acest model. Nascuta din ideea unui spirit intreprinzator, Elon Musk -fondatorul PayPal, Modelul S reuseste sa castige cote de piata ce pareau neverosimile anul trecut. Pentru al doilea trimestru consecutiv, Tesla raporteaza profit in acest an, cu un profit de 20 milioane USD, o crestere de 70% fata de primul trimestru de cand au inceput sa iasa pe profit. Firma a livrat 5150 masini Model S in al doilea trimestru, fata de previziunile anterioare de 4500 de masini.

La acest succes a contribuit poate si faptul ca Model S a fost confirmata cu maxim de 5 stele posibile la testele de siguranta nord-americane, NHTSA (vezi videoclipurile 1, 2 si 3). In plus, au inceput livrarile locale si in Europa, Norvegia fiind prima tara de pe batranul continent in care s-a livrat catre client primul Model S, ansamblat la fabrica din Tilburg, Norvegia. Intr-o scrisoare catre actionari, Elon Musk scrie ca: „Peste 13.000 de model S sunt acum pe drumurile din America de Nord si au inregistrat aproape 60 milioane mile (~ 97 milioane km). In aceasta saptamana am inceput expansiunea internationala prin furnizarea de vehicule primul model S pentru clienții din Europa. Cum cererea pentru Model S este in crestere, continuam sa extindem capacitatea de productie precum si reteau de service-uri, magazine si centre de reincarcare.”

In timpul unei conferinte telefonice pentru a discuta despre acest trimestru, Musk a clarificat faptul ca Tesla are mai multe probleme cu cresterea stocului decat cu cererea de pe piata. Ei vand in acest moment toate masinile electrice pe care le product, dar procesul logistic este imens pentru a tine pasul cu cererea, mai ales din cauza furnizorilor care nu fac fata. Musk crede de asemeni ca in curand, 2/3 din cererea pentru masini electrice va veni din afara SUA, ceea ce inseamna ca este loc de crestere pentru ca abia au inceput sa livreze masini pe piata din Europa.

De parca n-ar fi fost de ajuns, Model S are 8.4% din piata masinilor de lux in SUA in prima jumatate a acestui an. Asta inseamna ca exista clienti care aleg acest model in detrimentul BMW 7, Audi A8, Mercedes S-Class etc. Curios este ca Tesla nu descrie Model S ca fiind unul de lux, ci unul performant. Evident, pretul insa este de lux, varianta de top Signature Performance ajungand si la 105.000 USD (inainte de aplicarea reducerilor oferite de guvernul american). Cei de la Tesla insa se uita si la piata compactelor, o piata uriasa in State, acolo unde Model S nu este inca competitiva. Pentru asta, si-au propus ca in urmatorii patru ani sa lanseze o versiune low-cost. Interesant este faptul ca au facut deja parteneriate cu Toyota si Daimler si nu au nicio problema in a-si vinde tehnologia catre alte firme.

Ce face insa ca Modelul S sa fie atat de popular?

Designul. Spre deosebire de multe alte masini si in special de cele electrice, Model S arata bine. Nu mai are acea alura de OZN sau de masina careia nu-i puteai ghici care este fata si care este spatele. Designerul a fost Franz von Holzhausen, care a lucrat anterior pentru Mazda in SUA.

Spatiul. Model S a fost gandita pentru familii, si are in dotarea standard 5 scaune pentru adulti . La nevoie, se pot adaugat 2 scaune pentru copii (scaunele sunt disponibile in portbagaj pentru copii sub 10 ani si se pot scoate atunci cand nu sunt folosite). In plus, bancheta din spate se rabateaza, permitand transportul de produse mari. Si pentru ca nu dispune de motor in sensul clasic, masina are doua portbagaje, in fata si in spate.

Siguranta. Are 8 airbaguri si structura monococa din aluminiu. Masina este atat de sigura incat punctajul cumulat nu este de 5 stele ci de 5.4 stele. Exact, a depasit cotele de siguranta stabilite de NHTSA, cel mai mare punctaj obtinut vreodata reprezentand „cea mai mica posibilitate de vatamare a ocupantilor„. Unul din motivele principale pentru acest punctaj exceptional il reprezinta zona tampon din fata. Pentru ca motorul electric este asezat pe puntea spate, exista o zona mult mai mare de deformare in fata, ceea ce protejeaza pasagerii.

Mai mult, cei de la Tesla spun ca niciodata nu au avut probleme ca bateriile litiu-ion sa ia foc, in ciuda numeroaselor impacturi la care a fost supusa.

Performanta. Modelul dispune de un panou de bord cu un touchscreen de 17 inch care integreaza comunicatiile, media si datele despre masina, permitand un control extrem asupra masinii si facilitatilor existente.


Viteza. Chiar daca nu a fost gandita ca un model sport, Model S atinge 100km/ora in 5.4 secunde in versiunea standard si in 4.2 secunde in versiunea Model S Performance, mai repede decat multe masini din aceasta clasa.

Cei de la Tesla nu incearca doar sa vand masini, dupa spusele lui Elon Musk. Ei incearca sa aduca masina electrica in prim plan, ca o solutie reala la masinile cu carburant si ca un raspuns la poluarea din orase. Poate ca urmatorul pas va fi ca masinile sa fie dotate cu panouri solare sau vopsea solara sau orice alta modalitate care va face ca masina sa se incarce din surse de energie nepoluante. Si poate cine stie, vom asista la creare primei masini care isi genereaza propria energie pentru consum.

 

Pe StarLubricants.ro puteti gasi cel mai bun pret ulei Mobil 1.

Booking.com

Check Also

Cercetatorii au descopere accidental o modalitate de a face bateriile sa reziste pentru totdeauna

Chiar daca mai sunt de facut multe teste pana cand aceste baterii isi vor dovedi …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Booking.com