Home >> Turism >> Turismul de aventura

Turismul de aventura

Povestile de azi au trecut intr-o noua dimensiune, cea a vizualului. Nu mai este suficient sa povestesti, trebuie sa arati ceea ce ai facut. Camerele incorporate in telefonul mobil filmeaza secvente interesante, dar inca nu au ajuns la nivelul camerelor de actiune. Multumita acestora, aproape oricine care iese din casa si merge pe munte sau cu bicicleta sau atleti, inotatori si oricare pasionat de aventura, poate folosi camerele de actiune pentru a surprinde momente unice, pline de adrenalina.

Nu e de mirare deci ca turismul de aventura a crescut cu 65% procente din 2009, pana la o valoare de 263 miliarde USD. Pe langa aceasta suma, s-au cheltuit alte 82 miliarde USD pentru articole de imbracaminte, echipament si alte accesorii necesare.

Ca urmare a solicitarilor existente, piata pentru aceste produse s-a extins cu produse de top si in acest moment exista o larga oferta camere video. Evident, din piata nu lipsesc nume grele ale industriei, care beneficiaza atat de experienta trecuta cat si de finantarea  necesara. Multe magazine au in oferta camere video Sony, una din firmele de top care incearca sa ia o parte din clientii liderului actual pe aceasta nisa, GoPro. Acestia au lansat camere foarte apreciate, cu facilitati extreme, culminand cu GoPro Hero3 versiune Black, o camera de nelipsit pentru amatorii de scufundari, schi, snowboarding, surfing, pe scurt, oricine doreste o filmare de exceptie.

Turismul de aventura cuprinde trei elemente esentiale: conectiunea cu natura, interactiunea cu o cultura si activitate fizica. Activitatile includ drumetii montane, caiac, rafting, snorkeling, expeditii arheologice, precum si alte tipuri de aventura specifice si cu un grad mai mare de risc, cum ar fi speologie, alpinism, heli-ski, kite surfing si zborul cu parapanta.

Ca urmare a studiilor si sondajelor facute, s-a descoperit ca:

  • Turistii care practica turismul de aventura sunt mai tineri decat cei care practica turismul clasic, cu o medie de varsta de 36 ani.
  • In 2012 aproape 42% dintre cei care au calatorit in Europa, America de Nord si Sud au spus ca au practicat cel putin una din activitatile indicate mai sus.
  • Media unei calatorii a crescut de la 8 zile in 2009 la 10 zile in 2012.
  • Calatorii pasionati de turismul de aventura citesc reviste specifice despre turism, sanatate, cu subiecte despre aventura si recreatie, pe langa alte publicatii fara legatura cu acest domeniu.
  • Aproape 54% dintre turisti planuiesc sa participe la o activitate de turism de aventura in urmatoarea calatorie.
  • 73% dintre turistii care practica deja turismul de aventura vor sa participe si la alte aventuri.
  • 45% dintre cei care prefera turismul de aventura planuiesc sa foloseasca un operator de turism la urmatoarea calatorie, comparativ cu 31% dintre cei care prefera turismul clasic.

La nivel mondial, una din patru calatorii contine elemente de turism de aventura, iar pana in 2050 se estimeaza ca 50% din calatorii vor contine elemente de turism de aventura. Piata din Romania este abia la inceput, cu o valoare de doar 10 milioane euro, dar se preconizeaza o crestere de 10-20% in urmatorii ani. Sunt foarte cautate taberele de aventura unde copiii merg pe munte, se catara pe stanci, supravietuiesc in padure sau fac scuba diving. Adultii au prins si ei gustul aventurii, partial datorita internetului, team building-urilor facute de companiile mari dar si a dorintei de a experimenta ceva inedit.

Booking.com

Check Also

De ce e bine sa mergem in vacanta?

Vacantele aduc beneficii nu doar celor care promoveaza cat si celor care isi aloca o …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


eight − five =

Booking.com