Home >> Editoriale >> Vanzarile online de haine in Romania sunt pe un trend ascendent

Vanzarile online de haine in Romania sunt pe un trend ascendent

Daca pana acum cativa ani a vinde haine online parea de domeniul SF, azi exista foarte multe firme de profil dar si intreprinzatori particulari care au deschis magazine online si incearca sa obtina cat mai mult din cota de piata.

Anul 2014 a adus o crestere a increderii romanilor in achizitia de bunuri iar hainele se regasesc printre acestea, vanzarile de haine depasind in valoare chiar si vanzarile de produse electronice cu un procent de aproape 40% din comenzile online.

Chiar daca valoarea comenzilor este mai mica decat in cazul produselor electronice, se cumpara produse incepand de la cizme de cauciuc pana la costume barbatesti, rochii de nunta, haine de marimi mari si mici si desigur, haine pentru copii. Femeile sunt cele mai active in acest domeniu, peste 57% dintre ele realizand achizitii online. Valoarea mica a unor comenzi este in general apanajul cumparatorilor care abia incep sa foloseasca acest sistem de achizitii si care ajung sa faca cumparaturi cu valori mai mari in functie de experienta avuta.

Un alt motiv pentru care se cumpara online este indicat de femeile intre 20 si 39 de ani care cumpara produse ca un mod de relaxare, de doua sau trei ori pe luna, achizitiile online vizand haine, cosmetice si accesorii, alocand in medie 100 de lei pentru fiecare comanda. Cum oferta de profil este foarte mare si multe magazine ofera aceleasi produse la aceleasi preturi, lupta se da intre serviciile oferite de catre magazinele de profil, asa numitul e-service, prin care magazinul incearca sa ofere o experienta cat mai apropiata de realitate, de la informatiile prezentate, imagini, videoclipuri pana la cabine de proba virtuale, perioade de returnare crescuta etc.

Trendul de achizii online pentru haine si accesorii este vizibil peste tot in lume, din 74% din adultii care au facut cumparaturi online in 2014, aproape jumatate au cumparat macar odata un produs de imbracaminte, cei mai activi fiind adultii intre 25 si 34 de ani.

La nivel mondial, adultii tineri sunt cei care folosesc in mod regulat aceasta optiune, noua din zece adulti intre 25 si 34 de ani facand cel putin o achiziti eonline, cu o crestere pe segmentul achizitiilor prin intermediul telefonului mobil. Insa nu sunt singurii, aproape 40% din adultii aflati la a doua tinerete au cumparat produse online, o crestere substantiala fata de 2008 cand doar 16% foloseau acest sistem de achizitie.

Booking.com

Check Also

Copilul tau este dependet de tehnologie?

Folosirea tehnologiei actuale de catre copii starneste dezbateri aprinse online si offline. Daca tehnologia este …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


5 × three =

Booking.com